ett kungadöme...

skulle man ha. tänk en plats bara för fröken svår. Jag skulle styra mittt kungadöme precis som jag vill. Allt skulle vara rosa och fluffigt och mysigt. Inga jobbiga tidiga morgnar, aldrig ngn bakfylla, inga jobbiga personer i min närhet och inga högst pretatiösa män.
    Med andra ord. Jag skulle bo där ensam och leva på choklad och rödvin, i all oändlighet....
Låter inte så skoj nu när man tänker efter men det är nog så jag skulle ha det där. Jag skulle blogga varje dag till den lilla världen utanför, från min bubbla. Det skulle alltid vara varmt och jag skulle vara smal o snygg och alla skulle vara avundsjuka på mig....Men nee.

Istället är mitt kungadöme en 2:a som oavsett hur mkt man städar alltid har damm i hörnen och ett charmigt litet diskberg i köket. En liten tillflyktplats i form av en säng med ett täcke (där man gömmer sig för spökena om natten) och en gnällspik till katt som aldrig blir nöjd oavsett hur mkt jag matar henne och förösker gosa.
 det enda som har en likhet med mitt påhittade kungadöme är att det mesta går i rosa och avsaknaden av män!
men men det är juh alltid ngt!


Ska smatidigt berätta att jag faktikst inte (tro det eller ej) hört av mig till Mr T sen den jobbiga morgonen. Faktum är att jag inte hört av mig till ngn av det manliga könet sen jag lovad mig själv...Känns lite som en bravur, en tråkig bravur dock...då detta till trots är det enda jag skulle vilja.
 Men jag är stark självständig kvinna med ett stort blåmärke på underarmen som jag inte vet hur jag lyckats med. Liksom inte så att det blivit tillfogat av ngn annan.

Skulle iofs kunna vara spöket som slår mig om natten när jag inget vet.
En intressant tanke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0