på begäran.

Av en mkt trogen läsares begäran har jag nu bestämt att uppdatera bloggen, hör o häpna klockan 06:49 på morgonen. Japp jag är vaken, trots att jag inte jobbat natt och ja jag är sjukt trött. Men vi får la ta detta inlägg med en nypa salt...(precis som att inte hela min blogg bara innehåller ironi och tragedi) men men.

Tänkte börja med att nämna min ledsång för det gånga året och sedan sammanfatta detta.

Japp årets ledsång *trumvirvel*: Lars winnerbäck: Håll ut.
 för er som inte har hört låten kommer här en liten sammanfattning:

Tro, ork och lust är lätt att tappa
Lätt när stora drömmar trängs med saknaden
Och vinden blåser hårt emot din kappa
Men i sinom tid så vänder allt tillbaks igen

Håll ut! Håll ut!
Förr eller senare spricker en bubbla
Håll ut några dagar till

Guld är inte det enda här som glimmar
När jakten går på allt som liknar räddningen
Och lyckan varar bara några timmar
Det är inte den vi söker, inte den min vän

Håll ut, Håll ut...

Världen ligger helt i dina händer
och allting ser så gulligt ut från ovan
Himlen ser så praktfull ut från marken
Håll näsan över ytan tills det vänder

Håll ut, Håll ut...


eller ja sammanfattning, snarare en text. men jaaa här ser ni juh vad den handlar om.

Så ja denna låt har varit min ledsång. Och hur har det gått.

ÅT HELVETE.

Jag menar jag har minsann hållt ut, Hållt ut som faaan men inte fan hjälpte det (shit jag fick in tre svordomar på väldigt kort text och nu även ordet shit...när var det modernt liksom?! ngn gång på 90-talet?!)

  Jag har hållt ut med Mr T i tre fucking år, men vad har det gett mig? Nada, och i min msn rad står det nu " Vi är över, jag behöver inte dig" Mr T var så snäll o fråga om vem det var, det är hemligt sa jag...(läs underförstått, mr T)...Och ja vad händer då, joo jag har en lååång diskussion om denna man "jag inte behöver längre " med Mr T , han ger mig goda råd och stöttar.
Bara en fråga: Hur jävla trög får man bli som man?!?!?!?!?!?!  klart som fan han inte fatta att det var han jag prata om hela tiden. (grät lite och svepte ett glas rött)

Jag har hållt ut vad det gäller varenda man i mitt liv, vareviga dag,  och inte hjälpte det, jag somnar fortfarande ensam om natten med kattens ömkliga jamande från under sängen (ja hon är ganska tjock nu, så hon tar sig in under sängen men inte ut igen, vilket bidrar i en hel del skrikande)

och inte fan ligger världen i mina händer, jag menar jag har på sin höjd max råd att åka till kristianstad tur o retur, kanse också att jag kan köpa en korv på pressbyrån på stationen där.



Så jaa mina vänner, dags o byta ledmotiv?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0