pepparkakshus.

Jag och fröken M hade bakdag i lördags. Det var mkt nöje vill jag lova. Hade nedräkning till klockan 13:00 då vi enligt henne var lagliga att dricka vår första glöggkopp! Gott var det.

Den byggde vi ett pepparkakshus, lovar bild på detta då det enligt min mening var det tjuuusigaste pepparkakshus man kan göra. Precis efter instruktion.

Tyckte dock de var lite oklara med att sockret som man skulle smälta blev varmt. Detta borde påpekas ytterligar och kanske att de även skulle skcikat med en skyddsmundering med gasmask o hela kitet bara för att visa hur viktigt det är att vara försiktig ytterligare.

Nu har jag istället ett hål på långfingret där "översta böjen" ska sitta, vilket resulterat i mkt smärtsam dataanvänding och mkt grimaser när allt skulle diskas.
 Det pös o bubbla ganska ordentligt i huden vill jag lova, kan juh med kännas spännande, alltid ngt iallafall.

Kommentarer
Postat av: Patty

Och tänka sig att jag aldrig har byggt ett pepparkakshus :(

Kram

2008-12-08 @ 05:15:50
URL: http://pattysplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0